http://www.omorfimani.gr/
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ

Κυριάκος Κάσσης: «Ο Μανιάτης Ποιητής,Ζωγράφος και Ιστορικός»

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Ο Κυριάκος Κάσσης γεννήθηκε στο Πάλυρο της Μάνης το 1946, σε μια εποχή όπου οι μνήμες του χρόνου ήταν ανέγγιχτες για πολλούς αιώνες, τότε που οι ψυχές, τα πνεύματα, η ζωή, η κοινωνία ήταν αδιατάρακτες στην περιοχή της Παραταινάριας Μάνης. Το ίδιο και η αίσθηση της ζωής και η γνώση της αρχαίας εμπειρίας.

5823034453

Ο Κυριάκος Κάσσης είναι μια πολυδιάστατη προσωπικότητα που έχει ασχοληθεί και ξεχωρίσει σε πολλούς και διαφορετικούς τομείς, όπως ποίηση, ζωγραφική, ιστορία, δοκίμια, δίνοντας μεγάλη ώθηση στους τομείς που μελέτησε. Σπούδασε στη Νομική Σχολή Αθηνών, στο τμήμα Νομικών, Πολιτικών και Οικονομικών σπουδών και στη Σχολή του Σταυράκου, τη τέχνη του κινηματογράφου και των κινηματογραφιστών. Ανέπτυξε αντιδικτατορική δράση από το 1968 ως το 1974. Αναζωπύρωσε την μελέτη του λαϊκού μας πολιτισμού, δίνοντάς του εύρος και βάθος. Έκανε μεγάλες τομές και ανατροπές στην Αρχαία και Νέα Ελληνική Ιστορία και του ευρύτερου ευρωπαϊκού χώρου. Έχει ταξιδέψει προσκεκλημένος για διαλέξεις σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Γερμανία, Γαλλία, Ινδία, Αυστραλία, Κωνσταντινούπολη, Σόφια, Βουκουρέστι κ.λ.π.

Το 1964 μπαίνει στη Νομική Σχολή Αθηνών (Νομικές, Πολιτικές και Οικονομικές Σπουδές). Συγχρόνως, το διάστημα 1971 με 1973 παρακολούθησε Σχολή κινηματογραφιστών (Σενάριο/Σκηνοθεσία) και κινούμενα σχέδια στην Ελλάδα. Παρακολούθησε Σεμινάρια συντήρησης τοιχογραφιών στο Παρίσι το 1978.

Ζωγράφιζε με «πάθος» από μικρό παιδί, έτσι που δέκα ετών ήταν εξαιρετικά «δυνατός» στο σχέδιο. Εξέθετε έργα από το 1968 ως το 1978. Πολλές φορές στον φιλολογικό σύλλογο «Παρνασσός», στην Ελληνοαμερικανική Ένωση, στη «Νέα Σκέψη», σε άλλες γκαλερί στην Αθήνα και στον Πειραιά, στη Σπάρτη, στο Γύθειο και σε άλλες επαρχιακές πόλεις. Παρουσίασε έργα γνήσια λαϊκά, γεμάτα πάθος και επιβολή, χωρίς ίχνος λαϊκισμού ή ακαδημαϊσμού. Τα θέματα της ζωγραφικής του δεν ακολουθούν το συρμό της εποχής, το μοντερνισμό, αλλά αντίθετα επιδιώκει την γνήσια απεικόνιση της ελληνικής ηθογραφίας και ιστορίας. Στα έργα του απεικονίζονται αγροτικές εργασίες, που ο ίδιος βίωνε όπως ο θερισμός, το αλώνισμα, τα λιομαζώματα, τα λιοτρίβια, το ψάρεμα με δεμένο ψάρι (αρχαιοελληνική επιβίωση), κυνήγι ορτυκιών με απόχη κ.λ.π., αλλά και ιστορικές συνθέσεις σε μεγάλες επιφάνειες (2 -3 μέτρα) σε μια μεταμοντέρνα ναΐφ απεικόνιση.

Εργογραφία

Α΄ Ποίηση – Θέατρο:

1) (1968). «Λιόκαρης». Σελ. 80. Εκδόσεις: Ιχώρ (επόμ. εκδόσεις: 1974, 1980, 1986, 1990, 1996)

2) (1975). «Ποιήματα Α΄». Σελ. 80.

3) (1975). «Ποίηση 7». Εκδόσεις: Καστανιώτη

4) (1985). «Αμ΄αγάλματα». Σελ. 64.

5) (1986). «Το θέατρο στο Βουνό» – Άγνωστες Κωμωδίες. Σελ. 160.

6) (1983). «Σαπφώ». Σελ. 56.

7) (1983). «Ιππαρχία, η κυνική φιλόσοφος». Σελ. 56.

8) (1992). «Ηβάσματα». Σελ. 48.

9) (1999). «Ορφαλών». Σελ. 142.

10) (1999). «Κήρυκος». Σελ. 50.

11) (2000). «Ελληνικόν Ερωτολόγιον το Μέγα». Σελ. 312.

12) (2004). «Λησμονημένοι ή άγνωστοι αληθινοί ήρωες και ηρωίδες της επανάστασης του 1821-1827». Είκοσι τέσσερα θεατρικά έργα τεκμηριωμένης ιστορίας. Σελ. 320.

13) (2005). «Η κατάκτηση της Ρόδου από τους Οθωμανούς το 1522»

14) (2007). «Ο Οθέλλος ζητά συγνώμη». Έμμετρη Κωμωδία σε 1.100 στίχους.

15) (2007). «Ιησούς».

16) (2010). «ΕΛΛΗΝΟΒΙΒΛΟΣ». Σελ.688. Έκδοση: Α.Π.Ε.Λ.Λ.Α. ΕΛΛΗΝΩΝ

Β΄ Ιστορία

17) (1982). «Οι ληστές – Ο Νταβέλης».

18) (1998). «Αληθινή και εκ των ένδον Ιστορία του Ελληνισμού», Α΄ τόμος. Σελ. 372.

Δείτε  Λεωνίδας Πετροπουλάκης ή Καπετάν Λεωνίδας.

19) (2000). «Αληθινή και εκ των ένδον Ιστορία του Ελληνισμού», Β΄ τόμος. Σελ. 304.

20) (2000). «Αντιεξουσιαστές και Ληστές στα βουνά της Ελλάδας», Α΄ τόμος. Σελ. 368.

21) (2000). «Ατλαντίδα: Η αλήθεια για την ‘χαμένη’ Ήπειρο». Σελ. 288.

22) (2000). «Προϊστορία της Μεσογείου: Αρχαίοι Λαοί και Ελληνισμός». Σελ. 288.

23) (2000). «Σπάρτη – Αθήνα, Αλήθεια και Ψέμα;». Σελ. 288

24) (2007). «Ο Ιησούς ήταν Έλληνας;»

25) (1981) « Το ελληνικό Λαϊκό Μυθιστόρημα» Α΄. Σελ. 118.

26) (1983) «Το ελληνικό Λαϊκό Μυθιστόρημα» Β΄. Σελ. 210.

27) (1983). «Σωτήρης Χρηστίδης, ο μεγάλος Λαϊκός Ζωγράφος» . Σελ. 32.

28) (1985). «Ο Γραφτός Καραγκιόζης». Σελ. 48.

29) (1985). «Η Παραλογοτεχνία στην Ελλάδα». Σελ. 186.

30) (1998). «Ελληνική Παραλογοτεχνία και Κόμικς». Σελ. 208.

Δ΄ Για τον Λαϊκό Πολιτισμό – Ιστορία – Γλώσσα κλπ. της Μάνης:

31) (1977). «Ιστορία της Μάνης». Σελ. 180. (επανεκδόσεις 1978,1980,1983,1990)

32) (1978/1979). «Γενεαλογία ή τα σόγια της Μέσα Μάνης». Σελ. 68.

33) (1979). «Η Μπερλίνα των Μανιατών»

34) (1979). «Μοιρολόγια της Μέσα Μάνης». Α’ τόμος. Σελ. 512.

35) (1980). «Μοιρολόγια της Μέσα Μάνης». Β΄ τόμος. Σελ. 416.

36) (1981). «Μοιρολόγια της Μάνης του 20ου αιώνα-Μεσοπόλεμος-Κατοχή-Εμφύλιος και Νεώτερα» Γ΄ τόμος. Σελ. 368.

37) (1980). «Λαογραφία της Μέσα Μάνης – Υλική ζωή». Α΄ τόμος. Σελ. 304.

38) (1981). «Λαογραφία της Μάνης – Πνευματική Ζωή». Β΄ τόμος. Σελ. 224.

39) (1981). «Λαϊκός Λόγος στη Μάνη, Παροιμίες – Σχήματα λόγου – Καταφωνήσεις». Α΄ τόμος. Σελ. 280.

40) (1982). «Το γλωσσικό ιδίωμα της Μάνης – Μελέτη». Σελ. 80.

41) (1982). «Το γλωσσικό ιδίωμα της Μάνης – το Λεξικό». Σελ. 408.

42) (1982). «Ο ξεχασμένος και άγνωστος παλαιομανιάτικος χορός (‘ελληνικός’), πρόγονος του ‘συρτού’». Σελ. 32.

43) (1983). «Λαϊκός Λόγος στη Μάνη, Μαγαροτράγουδα – Ξεστερογλωσσήματα – Αινίγματα, κλπ». Β΄ τόμος. Σελ. 36.

44) (1983). «Σάτιρες της Μάνης». Σελ. 372.

45) (1983). «125 Παραμύθια της Μάνης». Σελ. 340.

46) (1983). «Λαϊκή Γλυπτική στη Μάνη» . Σελ. 140.

47) (1984). «Σατιρικός Λόγος στη Μάνη». Σελ. 192.

48) (1985). «Στορίσματα και Ζωγραφικά». Σελ. 64.

49) (1985). «Τα τραγούδια και Μοιρολόγια της Νότιας Πελοποννήσου (Μάνη – Ταΰγετος – Πάρνωνας)». Α΄ τόμος. Σελ. 436.

50) (1985). «Ανέκδοτα πραγματικών προσώπων». Σελ. 414.

51) (1988). «Άνθη της Πέτρας». Σελ. 254.

52) (1990). «Άνθη της Πέτρας-Οι προμεσαιωνικές, μεσαιωνικές και νεώτερες οικογένειες και εκκλησίες στη Μάνη». Σελ. 550.

53) (1993). «64 Παραμύθια της Μάνης». Σελ. 168.

54) (1993). «Ο οπλισμός και το αξιόμαχο και των Μανιατών κατά την Τουρκοκρατία». Σελ.10

55) (1993). «Παραφυσικά Φαινόμενα: Προφάσεις, Φαντάσματα κλπ». (Αυθεντικές Αφηγήσεις). Σελ.48

56) (1997). «Η πολιτιστική παρουσία της Λακωνίας στον ανθρώπινο πολιτισμό»

57) (1998). «Άθλοι και Άθλιοι»

58) (1998). «Διακόσιοι Μανιάτες Λογογράφοι». Σελ. 192.

59) (2000). «Θρύλοι του Ταινάρου». Σελ. 352.

60) (2006). «Η Αρχαιοελληνική πατριά Κουλουριάνοι». Σελ. 192.

61) (2007). «Η οικογένεια Ταγαρούλιας – Κριαλάκος της Μάνης». Σελ. 80.

62) (2008). «Μανιάτικα Παραμύθια», Γ΄ τόμος. Σελ. 580.

63) (2008). «Τα δικά μου Παραμύθια». Σελ. 112.

Περισσότερα:http://Κυριάκος Κάσσης

Θα θέλαμε το σχόλιο σας:

Σχόλια

H Iστοσελίδα Όμορφη Μάνη έχει σαν στόχο να αναδείξει σε ένα πιο ευρύ κοινό την ιστορία και τις φυσικές ομορφιές της Μάνης.Ειδήσεις, φωτογραφίες, κοινωνικές εκδηλώσεις που αφορούν την Μάνη , μπορείτε να μας τα αποστείλετε στο mail omorfimani@gmail.com και εμείς θα τα δημοσιεύσουμε άμεσα με την αναφορά της πηγής.Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψη.

Write A Comment